Lokerenbaan 120
9240 Zele
T: 052/21 94 86
E: info@bikeparts.be
BTW BE 0448.979.445
RPR Dendermonde
De nieuwe GSX-S1000GX is een opwindende nieuwe crossover die comfortabel tussen de sport tourers en adventure tourers in zit. De GX levert niet alleen de agressieve superbike-prestaties en het sportieve uiterlijk dat zo kenmerkend is voor de GSX-S-serie, maar biedt ook comfort voor langeafstandsritten, mede dankzij de rechte zithouding en de uitrustingskenmerken.
“The Supreme Sport Crossover”
Het concept “ The Supreme Sport Crossover” slaat op het feit dat de GSX-S1000GX het beste combineert van de GSX-S1000GT Grand Tourer en de V-Strom 1050 Sport Adventure Tourer. Dit nieuwe model biedt de rijder een motorfiets die comfortabel en gemakkelijk te besturen is en net zo goed in staat is om aan de behoeften en stemming van de rijder te voldoen, of hij nu geniet van een agressieve sportieve rit of lange afstanden toert over de meeste soorten wegen die de rijder verkiest te nemen.
Het kloppend hart
De high-performance 999 cc viertakt vloeistofgekoelde DOHC motor die de GSX-S1000GX aandrijft presteert optimaal onder alle rijomstandigheden en in alle soorten verkeer, of het nu gaat om toertochten over lange afstanden of om een sportieve run. Hij beschikt over een maximaal vermogen van 112 kW (152 pk) bij 11.000 toeren per minuut en een maximum koppel van 106 Nm bij 9.250 toeren per minuut.
Suzuki Intelligent Ride System
Ook dit nieuwste model is uitgerust met het uitgebreide Suzuki Intelligent Ride System pakket. Dit pakket zit boordevol handige systemen die het leven op de motor gemakkelijker maakt. Het omvat onder andere De Suzuki Drive Mode Selector Alpha, het Suzuki Traction Control System, het Ride-By-Wire Electronic Throttle System, het Bi-directional Quick Shift System, Smart Cruise Control en het Suzuki Easy Start System.
Focus op comfort
Elk aspect van de ontwikkeling was gericht op het bereiken van de juiste balans tussen wendbaarheid en beheersbaarheid en het comfort dat nodig is om een superieure crossover rijervaring te realiseren.
De ontwikkeling van het windscherm richtte zich op het maximaliseren van de windbescherming om de rijder te voorzien van ontspannen comfort dat vermoeidheid minimaliseert tijdens lange ritten. Het windscherm kan in 3 stappen worden versteld en heeft een slag van 50 mm, waarmee de hoogte tot 43 mm kan worden verhoogd of verlaagd.
De GSX-S1000GX is het eerste model dat uitgerust wordt met de Suzuki Advanced Electronic Suspension. Deze elektronische ophanging Het maakt niet alleen gebruik van voertuig- en snelheidsinformatie van de IMU en wielsnelheidssensoren, maar ook van uiterst nauwkeurige slagsensoren die compact in zowel de voor- als achtervering zijn geïntegreerd, om onmiddellijk de optimale demping te bepalen in overeenstemming met de slagsnelheid van de vering en de rijomstandigheden. Het resultaat is een bijna ideale rijkwaliteit.
Het Suzuki Floating Ride Control systeem staat in verbinding met de Suzuki Advanced Electronic Suspension en zorgt voor een comfortabelere rit op oneven wegen. Input van de IMU en de slagsensoren van de voor- en achterwielophanging worden gebruikt om de beweging van het afgeveerde gewicht van de motorfiets te bewaken ten opzichte van een denkbeeldig referentiepunt recht boven de motorfiets. De SCU (Suspension Control Unit) past op zijn beurt de demperinstellingen aan om het zadel en het stuur stabiel te houden, terwijl de wielen en banden de oneffenheden op de weg absorberen en zo de wendbaarheid en het comfort verbeteren.
Het Suzuki Road Adaptive Stabilization systeem zorgt voor een hoger comfort en staat ook in verbindieng met het Suzuki Floating Ride Control systeem. SRAS is Suzuki's originele programma dat oneffenheden in het wegdek detecteert op basis van input van de IMU en de wielsnelheidssensoren. Op normaal wegdek, gebruikt de GX ophangingsinstellingen die reactievermogen benadrukken. Echter, wanneer de SRAS detecteert dat het wegdek veranderd is in kasseien of een ander oneffen oppervlak, activeert de SRAS automatisch de sterkere Suzuki Floating Ride Control (SFRC) om het rijden soepeler te maken en past de instellingen van de elektronische gasklep aan om een zachtere, meer controleerbare gasrespons te leveren. Wanneer de GX terugkeert naar een glad wegdek, wordt SRAS gedeactiveerd en SFRC keert terug naar een instelling die niet interfereert met de dynamische prestaties op de weg. Aangezien dit systeem uniek is, slaagt het erin om prestaties te leveren die alleen door Suzuki worden aangeboden.
Prijzen onder voorbehoud, vraag steeds een offerte in de shop.