Voor dit seizoen werd gekozen voor een titanium uitlaatlijn van Spark.
Deze uitlaat zorgt ervoor dat, samen met het andere tuningwerk, de motor momenteel flink boven de 205 Pk's aan het achterwiel laat opmeten, WOW !!!
Een standaard GSX-R levert zo'n 200 krukas-Pk's af en wie daar al eens van heeft mogen genieten kan u vertellen dat deze instaan voor een boel "Holy Shit"-momenten wanneer je ze allen samen laat galopperen.
De GSX-R 1000 die door Denny, Tim en Nicky over het circuit gestuurd wordt levert dus een pak meer Pk's aan het achterwiel dan de standaard Suzuki aan zijn krukas ... tel uit uw voordeel !
Voor de GSX-R werden tests uitgevoerd op de testbank en daarbij werd uiteindelijk gekozen voor een sleeve van 35 cm.
De motor levert hiermee evenveel vermogen als met de 30cm sleeve en het geluid is net iets lager, precies goed om door de keuring te geraken voor de race. Overigens maakt zo'n uitlaat na de race zo'n 3 tot 5 db meer herrie dan voor de race. Dit heeft te maken met slijtage van het dempend materiaal ...
De spark demper én de volledige uitlaatlijn zijn gemaakt van titanium. Sterk materiaal waar lichte uitlaatsystemen mee gemaakt kunnen worden en 't ziet er nog goed uit bovendien.
Met de trailer (mobiele werkplaats, keuken, slaapkamer en houvast voor de gigantische tent ), een drietal bestelwagens en een stuk of wat caravan's begint het inderdaad op een échte karavaan te lijken !
Zondag rond de middag vertrekt de oplegger en het technisch materiaal naar Nürburg, een hele rits medewerkers (mecano's, fouriers, helpende handen, fotografen, ...) vertrekken 's nachts of maandagmorgen.
Maandag staan de trainingen technische keuring op het programma, dinsdag wordt er geracet, normaal van 12u tot 18u.
Graag vragen we jullie likes en delen van het bericht om de rijders en de rest van het team te steunen !